FANDOM

Daniel Jackson
Daniel jackson tõelaegas
Michael Shanks, Daniel Jacksoni rollis filmis Tähevärav:Tõelaegas
Sündinud 8. juuli 1965

Daniel Jackson on väljamõeldud tegelaskuju mõlemas ulmepõhistes filmis Tähevärav ja sellele järgnenud televisiooni seeriatele Tähevärav SG-1. Rolli esimeses filmi versioonis mängis James Spader ja Michael Shanks TV seeriates. Shanks samuti mängib oma rolli Tähevärav Atlantises pilooti "Tõusmine", Tähevärav: Tõelaegas ja viimases filmis Tähevärav: Kontiinuum. Danielil on doktorikraadid arheoloogias, inimeseteaduses ja keele- ja kirjandusteaduses.

Roll sarjas "Tähevärav SG-1"Edit

Karakteri eluluguEdit

Dr. Daniel Jackson on sündinud 8. juulil 1965. Danieli vanemad, arheoloogid Melburn ja Claire Jackson said Metropolitan Museum of Art kokkuvarisimisel surma, kui uurisid seal Egiptuse kunsti. Danieli emapoolne vanaisa, ainus elav sugulane, Nick Ballard (mängis Jan Rubes), oli tunnustatud arheoloog , oli liiga hõivatud, et võtta orvuks jäänud Jacksoni oma tiiva alla. Hoolimata sellest, Jackson külastas oma vanaisa vaimuhaiglas, kuni neil oli sõnasõda Danieli kehva karjääri üle ja Daniel lahkus. Danielist sai arheoloog ja keeleteadlane ,kes räägib rohkem kui kahtkümmet keelt. Teleekraanil on näidatud teda rääkimas inglise keelt, egiptuse keelt,[1] hispaania keelt,[2] ladina keelt, vene keelt,[3] mandariinihiina keelt, ja saksa keelt,[4] samuti ka Goa'uldi, iidsete keelt(Tähevärav), ja Unase (Tähevärav) (mida ta dekodeeris).[5] Danieli tüdruksõber ülikoolis, Sarah Gardner, kes tuleb teleekraanile neljandas hooajas "Needus" , hakkab korduvaks vaenlaseks Goa`uldi peremeesloomana Osiris kuni seitsmenda hooaja osani "Chimera".

TäheväravEdit

Daniel Jackson James Spader

James Spader James Spader, kes kehastab doktor Daniel Jacksonit 1994-aasta filmis Tähevärav . Tähevärav

Filmis Tähevärav ilmub Daniel esimest korda, kui ta räägib akadeemilise seminariga, kus ta leiab väikese avastuse oma teooriale, et Giza püramiidid on palju vanemad, kui arvati olevat. Kõrges vanuses naine nimega Catherine Langford pöördub Danieli poole ja pakub talle tööd dešifreerida katte-kivi seadet, mida leiti Egiptuses. Jackson kasutab oma muinasegiptuse teadmisi, et panna seadet nimega Tähevärav tööle. Algupärasel missioonil minnakse läbi tähevärava planeedile nimega Abydosile, kus Daniel kohtub, abiellub ja armub, pärismaalase naise, Sha'uriga (teda nimetatakse Sha'reks TV sarjas Tähevärav SG-1). Pärast võidukat lahingut, kui nad võitlesid Abydonianide vabaduse eest Süsteemiisanda Ra vastu, otsustab Daniel mitte naasta maale ülejäänud tiimiga ning selle asemel otsustas elada kogu ülejäänud elu õppides Abydose kultuuri ja ajalugu, läbi iidse-egiptuse pilgu. Jack O'Neill valetab oma ülemustele, et Daniel Jackson on surnud.

Tähevärav SG-1Edit

Daniel Jackson

Michael Shanks Daniel Jackson televisiooni kokkuleppel.

Teleseriaalis Tähevärav SG-1`s , Danieli elu muutub, kui tema naine ja naise õemees röövitakse ja nad on muudetud Goa'uldi peremeesloomaks. Daniel ühineb SG-1 meeskonnaga, et päästa Sha're. Daniel kohtub korraks Sha're/Amonetiga teises hooajas osas "Saladused", kui ta ajutiselt kontrollib tema keha, samal ajal, kui on rase Harcesise lapsest Shifu. Veidi enne, kui Teal'c tapab Sha're/Amoneti kolmandas hooajas osas "Igavesti ühes Päevas ", Sha're annab teavet, et leida tema laps, kinnitab oma armastust Danieli vastu ja palub Teal'cile andeks anda. Daniel jääb siiski tiimi ja hiljem päästab Skaara Goa'uldi Kloreli käest, kolmandas hooajas episoodis "Nõudlus". Kolmandal hooajal osas "Ema Instinkt", Daniel leiab Harcesis lapse teiselt planeedilt ja jätab ta Oma Desala hoole alla, kes omab suurt väge ja tarkust. SG-1 kohtub Shifuga uuesti palju vanema poisina neljandas hooajas osas "Absoluutne Jõud".

Viienda hooaja lõpul osas " Keskpäev", Daniel saab surmava doosi radiatiooni, samal ajal üridates paranda naqahdriahi reaktorit, planeedilt Kelowna. Oma Desala juhendab Danieli tõusta kõrgemale eksistentsi tasemele. Kelownani teadlane Jonas Quinn võtab Danieli koha SG-1 tiimis kuuendal hooajal , kuid ülejäänud tiimil on raske üle saada Danieli surmast. Tõusnud Daniel kohtub O'Neilli ja Teal'ciga kriiside ajal, aga tõusnud olendite seadused keelasid tal sekkuda. Kuuenda hooaja finaalis osas "Täis Ring", tõusnud Daniel püüab saada SG-1 abi, et ajada nurja Anubise plaanid. Kui Daniel üritab hävitada Anubist, ta pühitakse minema iidsete poolt, aga Oma aitab Danieli, viies kogu elanikkonna kõrgemale eksistentsi tasemele, enne kui Anubis hävitab planeedi.

Daniel leidakse paljana ja mälukaotusega planeedil Vis Uban, seitsmenda hooaja avaosas "Langenud". Daniel taasliitub SG-1`ga üks osa hiljem, ja Jonas naasneb oma rahve juurde tagasi. Daniel veedab palju aega seitsmendas hooajas, üritades meenutada tema Iidseid teadmisi, kui oli kõrgema eksistentsi tasemel ja leidis infot Iidsete kadunud linnast. See viib ta Iidse Eelposti avastuseni at Antarktises, seitsmenda hooaja lõpus episoodis "Kadunud Linn", andes alguse Tähevärav: Atlantisele. Kaheksanda hooajal osas "Prometheuse Sõltumatus", Daniel kohtub Vala Mal Doraniga, kes hõivab Prometheuse, olles temaga pardal. Daniel väldib tema seksuaalseid avansse ning nurjab tema plaani, aga Valal õnnestub põgeneda. Pärast Danieli surma, RepliCarteri käe läbi, osas "Arvete Õiendamine(Osa 2)", Oma Desala juhatab Danielile teed tõusmiseks, osas "Threads", aga Daniel valgustatakse elusana maale, alastiinimesena, ja seekord teadmistega, mis äsja oli juhtunud.

Üheksanda hooaja avaosas "Avalon", Vala otsib Danieli Tähevärava Juhtimiskeskusest ja takistab tal minna Atlantisele. Iidse sidevahendi leidmine transpordub nende meeli ühte külla, mis asub kaugel galaktikas ning seal nad kohtuvad Oridega. Vala ja Daniel saavad tagasipöörduda Maale ohutult, aga õnnetuseks toob see Ori, kui vaenlasena Linnutee galaktikasse. Pärast, kui Vala kogemata transporditakse Ori galaktikasse, episoodis "Beachhead", Daniel taaskohtub Valaga üheb sisseründaval Ori laeva pardal, kümnenda hooaja avaosas "Lihast ja luust ". Pärast laevalt põgenemist, Daniel avaldab arvamust,et Vala liituks SGC`ga. Iidse Merlini teadmistega, Daniel ehitab Sangraali osas "Nõudlus". Vala kiiresti küpsenud tütar Adria vangistab Danieli ja teeb temast Ori Priori osas "Loor" , et näidata Tau'ridele teed Valgustuseni, aga Daniel muutub tagasi endaks episoodi lõpus. Osas "Lõpmatu", seriaali kõige viimases osas, SG-1 jääb kinni aja laienemise väljal, Maa laeva Odüssuse pardal, ja romantika Danieli ja Vala vahel kannab vilja. Enne, kui aja laienemis väli keeratakse tagasi, pärast viitkümmend aastat pardal olekut, kustutades kõik mälestused protsessi jooksul, Daniel ja Vala väljendavad oma tundeid üksteisele. Daniel esineb veel filmides Tähevärav: Tõelaegas ja Tähevärav: Kontinuum.

Tähevärav AtlantisEdit

Daniel Jackson samuti esineb Stargate Atlantise esilinastusel, kus ta avastab Atlantise väravaaadressi ja on jahmunud, kui Jack O'Neill keelab osa võtta ekspeditsioonist. Daniel esineb ka viienda hooaja keskel, kaheosalises episoodis, kus ta läheb Atlantisele, et otsida iidset teadlast Janust, ja teda röövitakse McKayga, grupp kelmide Asgardite poolt, kes jäid ellu Pegasuse galaktikas. [6]

Suhted ja surmajuhtumid Edit

Jackson abiellub Sha're`ga eksituse tõttu, Jacksoni esimesel missioonil Abydosel ja jääb koos temaga aastaks Abydosele seniks kui Sha`red võtab oma peremeesloomaks Goa`uld Amonet ("Children of the Gods"). Daniel kohtub noore naisega episoodis "The Broca Divide", kus on ta tagasi muudetud primitiivsesse etappi Homo sapiens`iks, on seksuaalselt rünnatud Hathori poolt osas "Hathor", ja on uimastatud ja hoitud kui vangina, et olla abikaasa noorele naisele nimega Shyla, planeedi valitseja tütrele, osas "Vajadus". Pärast Sha're surma, Daniel armub Ke'ra`sse (kes osutub Linea`ks , Maailmade Hävitajaks) episoodis "Minevik ja Olevik"; Jackson kohtub oma vana tüdruksõbraga kolledžist, Sarah Gardner, neljanda ja seitsmenda hooaja vahel; kohtub ta Ledaga osas "Ikoon" kes väljendab oma tundeid Jacksonile, olenemata seda takistavaid asjaolusid; samuti on Danielil viha-armastuse suhe [[Vala Mal Doran]`]iga alates hooajast 8 kuni sarja lõpuosadeni; ja Vala tütar, Orici Adria, tõmbab oma tähelepanu Danielile, samal ajal üritades pöörata tema usku Päritolu Teele hooajal 10.

Sarja meeskond ja kirjutajad teevad aeg-ajalt nalja Danieli surmade üle sarjas. Seitsmenda hooaja episoodis "Kangelased", üks Tähevärava meeskondadest uurivad iidseid varemeid ja üks teadlane ütleb: "Dr. Jackson saab surma, kui näeb seda!" millele teine liige annab vastuseks: "Mida?! Jälle?". Võrdlusi on ka tehtud Danieli ja multikasarja South Parki ühe tegelase Kenny vahel. Daniel saab esimest korda surma läbi plasmarelva, kui ta kaitses O'Neilli; teda taaselustatakse Ra poolt sarkofaagis, Tähevärava esimeses filmis. Daniel sureb ka kiiritusmürgituse tagajärjel viienda hooaja episoodis "Meridiaan" ja ta tõuseb kõrgemale eksistentsi tasemele kuni seitsmenda hooajani, kus ta tapetakse RepliCarteri poolt, kohe episoodi lõpus "arveteõiendus" ja pärast seda ta leiab end Tõusmise ja Surelikkuse keskpunktis, enne kui ta viiakse tagasi ellu, osas "Reeglid". Daniel saan korduvalt surma ka Teal'cu poolt virtuaalse reaalsuse süsteemis, episoodis "Avatar". Teised surmajuhtumid pärinevad koos Danieli meeskonnaliikmetega: nad surevad osades "The Nox" (kus nad taaselustatakse Noxi poolt), alternatiivses tulevikus episoodis "2010", nende robot versioonid tapetakse osas "Topelt Oht", Goa'uld-valduses alternatiivse ajajoone versiooni Daniel saab surmava lasu Teal'ci poolt osas "Moebius", samal ajal teises alternatiivses ajajoones, samas episoodis, terve SG-1 meeskond tapetakse väljaarvatud Daniel. Tähevärav: Kontiinuumis, SG-1, väljaarvatud Cameron Mitchell tapetakse muudetud alternatiivses ajajoones, mis oli põhjustatud Baali poolt.

Kontseptuaalne ajalugu Edit

James Spader oli intrigeeritud käsikirjast, kuna ta arvas, et see on "kohutav". Suuremalt osalt tema nägemusest professionaalsesse näitlemisse, ta võttis seda rolli nagu tavalist tööd, et teenida endale natuke raha.[7] Michael Shanks valiti uueks näitlejaks, kuna ta "imiteeris täiuslikult James Spaderit", vastavalt Brad Wrighti väidetele.[8] Showtime'is tuli teadeanne, et ei uuendata Tähevärav SG-1 pärast viiendat hooaega, langedes kokku Shanks`i otsusega lahkuda sarjast, et edasisi muresi mitte tekitada. Paanikas fännid alustasid massiivselt kirjutama sarja tootjale, et päästa sari ning karakter, mis olidki kaks peamist probleemi,[9] ja Sci Fi kanal otsustaski sarja jätkata, tuues sinna täiesti uue karakteri. Rollijaotuse agendid kohtusid Corin Nemeciga MGM stuudio Santa Monica õue kontori juures, et pakkuda talle Jonas Quinni rolli, mida ta kehastas eelviimasel viienda hooaja episoodil "Meridiaan".[10]

  • Näitlejanna, kes kehastas Sha're`d, oli samal ajal rase, kui Michael Shanksil oli sündimas esimene laps, Tatiana, teisel hooajal.
  • Episoodis "Nemesis", Daniel jättis oma meeskonna maha, kes võitlesid koos Asgarditega uue ohu eest. Alguses oli plaan minna koos nendega aga päev pärast Kanada tänupüha, Shanksi pimesool rebenes ja kirjutajad kirjutasid episoodi käsikirja põhjenduse Danieli minimaalsest osavõtust.

VastuvõttEdit

Tema karakteri kui Daniel Jacksonit, Michael Shanksi premeeriti Leo Auhinnaga, aastal 2000 "Parima meesnäitlemise eest draamatika seeriates" , aastal 2000 loodud episoodi "Igavesti ühes Päevas" eest. Aastal 2004 võitis ta Leo auhinna kategoorias "Dramaatika seeriad : Parim juhtiv meesnäitleja" tänu osale "Elupaat", Shanks premeeriti 2005 aastal Leo auhinnaga samas kategoorias episoodis "Reeglid".[11] Shanks on ka premeeritud Saturn Auhinnaga kategoorias "Parim tuginäitleja Televisioonis" aastatel 2001, 2004 ja 2005.[12]

ViitedEdit

  1. Tähevärav film
  2. "Evolutsioon"
  3. "1969"
  4. "1969"
  5. "Esimesed"
  6. "Esimene kontakt"/"Kadunud rass".
  7. Mall:Cite news
  8. Brad Wright, Jonathan Glassner, Michael Greenburg, Richard Anderson, Richard Dean Anderson ja Michael Shanks. (2001). Tähevärav SG-1: Hooaeg 3 – Ajatelg tulevikku – Osa 1: Värava Pärand [DVD]. MGM Kodu Meelelahutus.
  9. Torm 2005, pp. 61–63.
  10. Mall:Cite journal
  11. Mall:Cite web
  12. Mall:Cite web

Välislingid Edit

Also on FANDOM

Random Wiki